sobota, 3 sierpnia 2013

filety z kurczaka pieczone w szynce parmeńskiej i pesto (do podania z pieczonymi kolbami kukurydzy)

to chyba jakiś klasyczny przepis, podobno nigelli. ja go wzięłam stąd i muszę przyznać, że wyszło prze-pysz-ne. mięso jest soczyste i delikatne i właściwie nie trzeba go doprawiać, jeśli ma się dobrej jakości szynkę i pesto. ja ominęłam sól i wcale mi jej nie brakowało.

2 porcje

2 filety z piersi z kurczaka
2 łyżki zielonego pesto
4 plasterki bardzo cienko pokrojonej szynki parmeńskiej lub podobnej
ewentualnie (ale naprawdę ewentualnie, moim zdaniem niepotrzebne) sól i pieprz świeżo mielone

jeśli uznasz za stosowne, natrzyj mięso solą i pieprzem. posmaruj z jednej strony pesto, a następnie zawiń w szynkę.

wstaw do piekarnika nagrzanego do 200 st i piecz ok 30 minut.


ja podałam kurczaka z pieczoną w folii młodą kukurydzą (kolby obieramy, kroimy na pół, solimy i ewentualnie posypujemy wiórkami masła, zawijamy szczelnie w folię i pieczemy razem z kurczakiem. potem nadziewamy na patyczki do szaszłyków, żeby się wygodniej jadło - bardzo smaczne).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz